KSO 2011: En nu de kwaliteit

In KSO 2011 zijn koopstromen voor de provincies Noord Holland, Zuid Holland, Utrecht en de plaatsen Almere en Nijkerk in kaart gebracht. Consumenten kiezen, kiezen steeds vaker en kiezen vooral voor bereikbare en aantrekkelijke locaties. De koopfrequenties zijn t.o.v. 2004 omlaag gegaan, de auto werd belangrijker. Minder winkels, meer winkel oppervlakte: grotere winkels zijn vaak nodig om beter op de consumentenvraag aan te sluiten. Ja, dan daalt de vloerproductiviteit. Maar het kan leiden tot e...
More

Leefstijlen: Welke winkelvoorkeuren?

Vanuit onze grote ervaring met leefstijlen en marktsegmentatie (MOSAIC, Streetlife), onderzoek (monitoring, klanttevredenheid) en  retailpraktijk (klantbinding, assortiment) hebben we voor Cório vastgesteld welke leefstijlen welke winkelvoorkeuren hebben. Inclusief promoties en look&feel. Per centrum kan nu, gebaseerd op de lokale vraag,  aangegeven worden aan welke winkels, promoties en look&feel zullen bijdragen aan succes.Dit biedt ook praktische mogelijkheden voor vestigingsplaatsbel...
More

Centrummanagement: Succesfactoren

In Bilthoven is centrummanagement en straatmanagement met succes vormgegeven. Er wordt hard gewerkt aan het Masterplan Centrum. Bij het centrummanagement hebben we gekeken naar de functie van het centrum en de lokale vraag. Een mix van klassieke hoge welstand, dorpsbewoners en carrieremakende gezinnen. Welk aanbod vraagt dat? In de visie vormen  stationsgebied, oude centrum en een planmatig deel  één centrum. Kleinschalig, toegankelijk, groen. Vervolgens zijn marktpositie, looproutes en trekkers...
More

Kassa: Middelpunt voor klantbinding

De kassa wordt het middelpunt van de winkel. We zijn een kassa project gestart dat de klant als invalshoek heeft. Betrouwbaar, makkelijk en en intelligent. Welke producten zijn belangrijk? Wat zijn de verschillen in de lokale vraag? Hoe kun je eenvoudig promoties inzetten en zichtbaar maken? Zijn interfaces makkelijk aan te brengen? Dit vraagt om een modern, up to date systeem dat voor en door retailers is gemaakt. Een modern kassa systeem. Bent u op zoek naar zo’n systeem neem dan contact op me...
More

Bestemmingsplan: Duurzame locaties vragen flexibiliteit

Sfeerstijl
Bij de presentatie van het Koopsromenonderzoek Randstad kwam in de discussie al snel naar voren dat locaties moeten kunnen vernieuwen. De gebruikers moeten veel meer centraal staan, concludeerde de toenmalige gedeputeerde en nieuwe minister  Liesbeth Spies. Leonard Kok (directeur DSO Den Haag) benadrukte dit punt ook.  Inspelen op de veranderende vraag en de mogelijkheden van de locatie. Dit vraagt om flexibele bestemmingsplannen, met een heldere visie.
More