VANDAAG OPENING NIEUWE HUISVESTING EXTENZIO

Extenzio Expertisecentrum voor retail en locaties en Labyrinth Onderzoek betrekken een nieuw 400m2 groot kantoor in het gebouw AL 16 aan de Archimedeslaan 16 in Utrecht, Rijnsweerd. Extenzio is een expertisecentrum voor retail en locaties en opgericht door Platemarketing en Labyrinth Onderzoek. Vandaag opent de Utrechtse wethouder Isabella het typische mixed use gebouw. Het is een initiatief van STW, SSH en gemeente Utrecht. Adres: Achimedes 16 in Utrecht. Dit is het voormalige pand van de  lera...
More

Wehkamp en Bol.com in top 50 webwinkels Europa

Wehkampen Bol.com staan in de Top 50 van grootste webwinkels van Europa. Op de lijst van 400 ondernemingen staan 11 NL webwinkels. Het zijn Hema, C&A, CentralPoint, Kruidvat, Blokker, Macintosh Retail Group Kijkshop , Greetz en V&D. Wehkamp heeft volgens Internet Retailer Magazine een omzet van 631 miljoen dollar en Bol.com zou op 486 miljoen dollar staan. Traditionele namen Het zijn opvallend traditionele namen. Gewone winkels met een hoge bekendheid en traditionele direct marketing bed...
More

Winkels investeren in Bilthoven

Vandaag opent P.Doek Mode in Bilthoven na een grote verbouwing opnieuw haar deuren. Een mooie fashion winkel, zoals je elders niet ziet. Na de opening van Bilthoven Centraal komt er opnieuw een extra attractieve winkel bij. Dat is de kracht van Bilthoven Centrum: een mix van lokale ondernemers en aansprekende formules.Leefstijlgroepen als "Klassieke welstand en empty nest" maar ook "Carrieremakend met kinderen" en "Ondernemende Ouderen" zijn sterk aanwezig. Veel bestedingen in special food, fash...
More

BilthovenCentraal: Drukte bij opening

Vrijdag 2 maart is  BilthovenCentraal geopend. Een leegstaand Dudok gebouw bleek een kans. Programma manager Eduard Plate: "We hebben gekozen voor een shop-in-shop concept dat aansluit bij de DNA van het station en van Bilthoven Centrum". Het concept bestaat uit de Bilthovense Boekhandel, MaCloud Gallery en BilthovenBouwt.  Wethouder Ditewig opende BilthovenCentraal met de onthulling van het kleurige beeld "Morgen" van Wouter Stips. Ab Talmon ging in op de 3 winkels onder 1 dak en de expositie ...
More

Toekomst van de winkels: Behoeften als uitgangspunt

Consumentenbehoeften: Inspelen op verschillen Onlangs gaf ik presentatie over KSO 2011, het koopstromenonderzoek. De vraag: Wat betekent dit voor de toekomst van onze winkels? Wat kunnen we doen? We hebben gekeken naar de behoeften. Allereerst bij consumenten. Die winkelen minder vaak en doen dit vaker per auto. Winkelgebieden die bereikbaar en veelzijdig zijn blijken te winnen. Binnensteden (bereikbaarheid) en meubelboulevards (monotoon) verliezen. Consumenten zoeken gemak. Je ziet bereikbare ...
More

Douwe Egberts Café: Trekker Villa Arena

Sara Lee wordt gesplitst. Het koffie- en thee bedrijf komt weer in Nederland. En daar zit muziek in. In de schappen, in de horeca, thuis en out of home.  CoffeeCompany is onlangs al overgenomen. Maar Villa Arena in Amsterdam Zuid Oost  is blij met het Douwe Egberts Café, dat een grote trekker is. Het zorgt ervoor dat je er altijd  kunt slagen. Dat mensen regelmatig naar Villa Arena gaan. Groeipotentie De koffie- en theemarkt heeft veel groei potentie. En dat voor zowel thuis-, out of home- en ...
More

Ahold en Bol.com | Een klant is 100 euro waard

Wat is een betalende klant waard? Zo'n 100 euro, vond Ahold bij Bol.com. Dan is het vreemd dat veel retailers weinig doen aan vaste klanten of aan databases. Hetzelfde geldt voor winkelcentra. Daar zit de focus nog op stenen en huurcontracten. De omzet van Bol.com in 2011 is 355 miljoen. Er zijn 3.4 miljoen actieve klanten. Die gaven dus zo'n 100 euro uit bij Bol in 2011. Ze kochten 17 miljoen artikelen. Zo'n 20 euro per artikel.Ahold betaalde 350 miljoen voor Bol.com. Dat is ongeveer 100 euro p...
More

Kansen | Ahold neemt Bol.com over

Ahold neemt Bol.com over. Daarmee is Ahold gelijk een grote speler op de online retailmarkt. Bol.com heeft 3.4 miljoen klanten en verkocht in 2011 17 miljoen artikelen. Een enorme stap naar het echte nieuwe winkelen. Vanuit Wehkamp ken ik het belang van een klanten database. Een vooral hoe je daar praktisch mee omgaat. Hoe maak je zo'n klanten database onderdeel van de dagelijkse winkel operatie? Daar gaat nog veel mis. Die knowhow komt nu naar Ahold. AH Klantenkaart Albert Heijn heeft een su...
More

Retail | Sexy cafébazin ontwricht dorp

Zijn kleine winkelgebieden kansloos? Zitten we aan het einde van winkels zoals onheilsgoeroe's triomfantelijk melden? Sexy cafébazin Laura Maggi bewijst dat kleine centra, winkels en horeca best kansen hebben. Maar: je moet klanten een reden geven om te komen, online actief zijn en natuurlijk goede producten bieden. De les van Laura Maggi: We zitten in een nieuwe tijd, met bricks&clicks, en we moeten keuzes maken. Dan komen de klanten wel. Slimme Laura! Laura Maggi staat sexy gekleed op e...
More

BilthovenCentraal: Concept met boekwinkel, artgallery en infowinkel

Op vrijdag 2 maart a.s. wordt bij het station van Bilthoven  BilthovenCentraal (www.bilthovencentraal.nl) geopend. De mini campagne www.bilthovenwordtrijker.nl ging hieraan vooraf. Het leegstaande voormalige Roobolpand (waar ook Albert Heijn en Hema ooit gevestigd waren) krijgt een aantrekkelijke, tijdelijke invulling met boekwinkel, artgallery en infowinkel voor een periode van minimaal 2 jaar. Het centrum van Bilthoven wordt opgeknapt en krijgt o.a. 2 nieuwe tunnels onder het spoor zodat de b...
More