Hoe laat je online consumenten naar winkels gaan? Een presentatie over veranderend en niet veranderend koopgedrag, hoe de ene plaats de andere niet is, welke kansen winkels hebben en hoe je online consumenten naar winkels kunt laten gaan.
Online is gewoon een gegeven
Weddenschappen worden afgesloten over het % leegstand de komende jaren. Of over het aandeel dat internet zal hebben. Maar online is ook gewoon een gegeven. Net als consumentengedrag. Consumenten gebruiken internet om zich te laten informeren. Soms kopen ze op internet, soms in de winkel. En daar kan je als winkelier, als belegger over als overheid een handje bij helpen. Toen ik bij Wehkamp werkte leerde ik: “Eduard, de mensen willen wel, alleen we maken het ze zo moeilijk”. Bij de AKO boekenwinkels, op Schiphol en bij NS Stations had ik dezelfde ervaring.
Bij de AKO boekenwinkels zag ik hoe de ene winkel veel meer klanten trok dan de andere. Maar ook hoe het ene winkelcentrum veel meer klanten trok dat het andere. Hoe AKO.nl het soms won van de winkels, maar hoe klanten ook graag naar de AKO winkels kwamen. En hoe weinig je eigenlijk kon met veel standaard onderzoek, omdat elke plaats verschillend is, z’n eigen DNA heeft.
Tien knoppen om aan te draaien
In de presentatie gaan we in op veranderingen, op koopgedrag en hoe je daar als winkel en winkelgebied in jouw plaats op in kunt spelen. Met 10 knoppen waar je zelf aan kunt draaien. Online is vooral ook een kans voor meer kassa omzet, inclusief nieuwe instrumenten als Trafficmaker. Maar hoe doe je dat als drukke winkelier? En waar ligt je talent? Waar ligt het talent van je winkelgebied? Hoe boor je dat aan in je dagelijkse praktijk? Wat kan de gemeente doen? en inspirerende presentatie voor winkeliersverenigingen, winkelformules, franchise verenigingen, gemeenten en provincies.
Presentatie boeken
Presentatie boeken: info@eduardplate.nl