Op 5 april werd ook de NRW Marketingprijs uitgereikt. Er waren veel inzendingen. Genomineerd werden De Aarhof, Alphen, Stadshart Amstelveen, Rosada Roosendaal en Entre Deux Maastricht. Winnaar van werd Entre Deux. De aanwezigen konden stemmen voor de publieksprijs, winnaar werd Rosada Roosendaal.
Entre Deux in Maastricht viel op doordat het in korte tijd een herpositionering realiseerde. Probleem was dat Entre Deux vooral een passage was tussen twee pleinen, Vrijthof en Markt. Er werd niet gewinkeld. Bij de roltrappen worden passanten nu verleid om te gaan winkelen. Ondersteund door positionering “tussen de 2 pleinen” en met een social media campagne. Het is een stadspassage geworden. Met de formules die je in een stadshart verwacht. Je vindt in Entre Deux geen winkels die je alleen in Maastricht ziet. Wellicht houdt het stand doordat origineel aanbod van winkels aan beide pleinen te vinden is.
Publieksprijs Rosada
Rosada had een originele, effectieve campagne bedacht. Er werden op belangrijke locaties in o.a. Rotterdam via de campagne Vor In Je Kledingkast tassen uitgereikt. Rosada doet veel aan consumenten monitoring (En wij helpen ze daar eerlijk gezegd veel bij…), zo ook bij deze campagne. Resultaat: 22.8% meer verkoop en 5.8% meer bezoekers. Een frisse actie, recht in de doelgroep. Outlets hebben een sterke positie bij mobiele welvarende gezinnen, de groep die in de binnensteden juist vaak achterblijft, blijkt bij veel projecten die wij doen. Rosada trekt bovendien veel Belgen. Het retail en real estate publiek in de zaal waardeerde de campagne met de publieksprijs.
Sterk aanbod Aarhof en Stadshart Amstelveen
De campagnes van De Aarhof en Stadshart Amstelveen vond ik ook sterk. Bij De Aarhof werd goed gekeken naar de lokale vraag en betrokkenheid van de winkeliers. Daar werden bekende namen aan gekoppeld. Een topkok die werkt met producten uit de winkels. Het werkte. Goed voorbeeld van “Favourite Meeting Place” voor Alphen. Ook Stadshart Amstelveen had een campagne die echte “Amstelveen” was.